2009. okt 06.

E allora mambo!

írta: .Pötty.
E allora mambo!

Halihó megint!

Ismét jó rég jártam erre, de igyekszem megint pótolni az elmaradást.

Csütörtökön nem jutottam el sem a könyvtárba, sem pedig az órára, mert útközben kaptam egy SMS-t a Rékától, hogy ma van orientációs nap az erasmusosoknak, lehet érdeklődni egyetemi csoportoknál, hogy mit is lehet csinálni itt, úgyhogy irányt változtattam és csatlakoztam a többiekhez. A könyvtárakról megtudtam pár hasznos dolgot, meg az is kiderült, hogy van itt zenekar is, de nincs felesleges fuvolájuk, úgyhogy ez most kimarad az életemből, viszont énekkarba nagyon invitáltak... Nem hitték el, hogy nem tudok énekelni, én meg voltam olyan jófej, hogy nem biztonyítottam be, hogy tényleg nem. Aztán egyszer csak jött egy ötlet, hogy van itt egy Sala Borsa nevű könyvtár, ahonnan ingyen lehet DVD-ket kölcsönözni, úgyhogy gyorsan beirattuk a lengyel csajt, és kivettünk két filmet, az egyiket meg is néztük még aznap este a Rékáék koleszában. A film előtt még ementünk pizzázni egyet, a kolibamenet eltévedtünk, a filmen pedig elbóbiskoltam kicsit, jó kis este volt :)

Pénteken egész délelőtt az egyetem könyvtárait jártam. 5 könyvtárban is jártam (van ennél több is! és van amelyikbe kész művészet bejutni, van amelyikből meg ki) és 4 könyvet sikerült összeszednem, angol és olasz vegyesen, öröm lesz belőlük szakdogát írni. Estig szenvedtem vele, nem egy egyszerű dolog egy hétvége alatt megírni a szakdoga felét (minimum 40 oldal kell hogy legyen összesen, most 20-at kell megírni), főleg angol-olasz nyelvű könyvekből... Délután Réka hazament apukáját meglátogatni (szegény eltörte jónéhány bordáját, nemrég engedték ki az intenzívről), kimentem hozzá a buszpályaudvarra hazaküldeni az otthoni diákigazolványom. Kicsit szerettem volna én is hazamenni, de aztán kiderült, hogy jobb volt ittmaradnom, egész jól sikerült ez a hétvége. Este, amikor már tök zokni volt az agyam a szakdogaírástól, felhívott a görög lány (Natalia), hogy nincs-e kedvem kimenni vele a Piazza Maggiore-ra, nekem meg hogy a manóba ne lett volna, úgyhogy szaladtam is. Ücsörögtünk a félkész templom lépcsőjén, amikor valahonnan élőzenét hallottunk, 2 srác kipakolt a térre, és ott gitároztak meg énekeltek, az emberek meg ültek körülöttük a földön, mi is letelepedtünk. Tök hangulatos volt :) Aztán később a két srácot leváltotta egy lány, akinek nem kicsit jó hangja volt, kb éjfélig zenéltek, aztán mi is hazamentünk.

Szombat délelőtt megint a szakdogámmal bíbelődtem, mert az jó nekem, délután szintúgy, aztán este megint találkám volt, ismét koncert volt, onnan hívott Natalia, hogy nincs-e kedvem kimenni. Ez a koncert annyira nem volt nagy szám, úgyhogy inkább elmentünk fagyizni :) (Közben már hárman voltunk, ott volt az ausztrál srác is -Tom- a többiek nem voltak itt Bolognában.) Ja, azt még nem is mondtam, hogy fagyifüggő lettem. Megtaláltuk a város legjobb fagyizóját, tényleg isteni fagyijuk van, ez már most tudom, hogy nagyon fog hiányozni, ha hazamegyek... Később pedig egy kis sétálgatás után találtunk egy ír pub-ot, oda beültünk egy sörre, aztán ment mindeki a dolgára (aludni).

Vasárnap délelőtt főztem (Nelly!!! pulykapörköltet csináltam!!), ami egész ehetőre sikerült, meg persze a változatosság kedvéért bújtam a könyveket a szakdogámhoz, utóbbi tevékenységem még délután is folytattam, mert hát határidőre kell... Este pedig megint kimentünk a Piazza Maggiore-ra Nataliaval és Tommal. És milyen jól tettünk! Először egy fúvószenekar zenélt, közben megtanunk Nataliaval néhány ausztrál kártyajátékot, aztán pedig Bologna történetét mesélték el musicalben, na meg volt tűzijáték is! Mindezt San Petronio ünnepe alkalmából.

Hétfőn suli délelőtt-délután órák, két óra között szervezkedés: este ingyen mozi volt az erasmusosoknak, összecsődítettük a csapatot, eddigre már mindenki visszaért onnan ahol a hétvégén volt. Az E allora mambo!-t néztük meg olaszul, olasz felirattal (merthát azért vagyunk itt, hogy olaszul tanuljunk), már egész sokat értettem belőle, talán lesz belőlem valami. Hazafele menet pedig már igyekeztünk olaszul beszélgetni, különben már tényleg egyre többet beszélünk olaszul, csak akkor dumálunk angolul, ha valami nagyon nem megy.

Kedden megint suli, délután Rékával beiratkoztunk a Sala Borsa-ba, szerintem sokat fogok oda járni, mert hatalmas könyvtáruk van, tök kényelmes székekkel/fotelekkel, öröm lesz ott tanulni, na meg persze szakdogát írni... Apropó szakdoga: nagyon úgy néz ki, hogy azzal kicsit csúszok, idegen nyelvű anyaggal nem haladok elég gyorsan, meg jobban leszívja az agyam, egyszerre nem is tudok olyan sokat elolvasni, nem sikerült időben leadni az első fejezetet, de a tanárnő is tojik a fejemre, lehet, hogy észre sem vette, hogy nem küldtem el neki... Majd írom szépen apránként, aztán lesz ami lesz... (NighT, kezdhetsz gondolkodni milyen koktélt készítesz nekem, mert esélyes, hogy Te nyered a fogadást... :S) Este, megint Rékával, elmentünk egy ingyenes nyelvtanfolyamra beiratkozni, azaz megírni a szintfelmérőt, kiderült, hogy B1 alapfokon vagyok (ami azért kevesebb, mint egy év nem éppen rendezett nyelvtanulás után szerintem nem olyan rossz), és ha elég szorgalmas vagyok, januárra már B2 középfok lesz belőle. Én mindenesetre belehúzok, legalább a fogadásnak ezt a részét teljesítsem :) Most meg itt ülök a szobámban, jó fáradt vagyok, hívtak, hogy üljünk be egy kávéra, de most inkább kihagyom, kell egy-két nyugis este is, így legalább van időm blogot írni :) Ja és töltöttem fel újabb képeket a picasaweb.google.hu/tothandrea.ta-ra, nézegessétek!

Ciao!

 

Szólj hozzá